Teenuse osutamise üldtingimused
1. Tingimuste eesmärk
1.1. Käesolevad teenuste osutamise üldtingimused (edaspidi tingimused) reguleerivad õiguslikke suhteid „Tellija“ ja Parallel Ideas OÜ, edaspidi Teenuseosutaja (eraldi pool, koos pooled) vahel Teenuseosutajalt teenuste tellimisel. Käesolevad tingimused on lahutamatu osa lepingust, mis sõlmitakse Tellija pöördumise alusel (edaspidi leping).
1.2. Tellija pöördumine on aluseks lepingu sõlmimiseks juhul, kui pooled on läbirääkimiste käigus saavutanud kokkuleppe lepingu tingimustes ning Teenuseosutaja on andnud kirjaliku kinnituse. Leping loetakse sõlmituks, kui Tellija on tasunud Teenuseosutaja poolt esitatud arve alusel ettemakse.
1.3. Käesolevatest tingimustest tulenevad õigused ja kohustused kehtivad kõikide Teenuseosutajalt tellitud teenuste suhtes.
2. Intellektuaalomand
2.1. Tellimuse täitmisest tulenevad intellektuaalomandi õigused kuuluvad Teenuseosutajale. Kõigi Teenuseosutaja intellektuaalomandiga seotud andmete edastamine kolmandatele isikutele, sealhulgas tellimuse täitmisega seotud andmete, on keelatud. Käesolevate tingimuste muutmine on võimalik üksnes poolte kirjalikul kokkuleppel.
2.2. Tellijale lepinguraames Teenuseosutajalt saadud teave, tööd, ideed või visandid, mis on ette nähtud valikuvõimalustena, kuid Tellija poolt tagasilükatud, mitteseotud või mittemakstud, kuuluvad Teenuseosutaja intellektuaalomandi alla ning neid ei tohi Tellija kasutada ega kolmandatele isikutele edastada ilma Teenuseosutaja kirjaliku loata. Tellija ei omanda käesoleva teabe, tööde, ideede ega visandite suhtes autori- ega sellega seotud õigusi ning nende kasutamise või edastamise korral kolmandatele isikutele vastutab Tellija kehtiva autori- ja sellega seotud õiguste seaduse alusel.
3. Tasumine ja arvete käsitlemine poolte vahel
3.1. Teenuseosutajal on õigus saada tasu osutatud teenuste eest. Tellija on kohustatud osutatud teenused tasuma.
3.2. Teenuste hinnale lisandub käibemaks, mis kehtib teenuste osutamise hetkel.
3.3. Teenuse hinna arvutamine ja tasumise kord määratakse individuaalselt sõlmitud lepingu alusel.
3.4. Arve saadetakse Tellijale elektrooniliselt lepingu alusel määratud e-posti aadressile.
3.5. Kui Tellija arvet ei ole kätte saanud, peab ta sellest viivitamatult teavitama Teenuseosutajat. Arve mittetarnimine ei vabasta tasumiskohustusest. Pooled lähtuvad lepingu maksegraafikust.
3.6. Tasumine loetakse teostunuks hetkest, kui arvel märgitud kogu summa on laekunud Teenuseosutaja arvele.
3.7. Kui arvel ja lepingus määratud tähtajaks tasu ei laeku, on Teenuseosutajal õigus nõuda Tellijalt viivist 0,2% ulatuses võlgnevuse summast iga hilinenud maksepäeva eest.
3.8. Kõik täiendavad teenused, mis ei ole lepingus nimetatud, tasustatakse poolte kirjaliku kokkuleppe alusel.
3.9. Laekunud tasud arvestatakse kõigepealt viivise katteks ja seejärel põhivõla tasumiseks. Laekunud summa suunatakse esmalt algselt tekkinud kohustuse täitmiseks.
3.10. Kui Tellija viivitab tasumisega ja pooled ei ole kokku leppinud maksetähtaja pikendamises, on Teenuseosutajal õigus peatada lepingu täitmine kuni täieliku tasu laekumiseni ja tekkinud võlakohustuste likvideerimiseni.
3.11. Teenuseosutajal on õigus lepingust loobuda, kui maksetähtaja ületus on üle 20 päeva.
3.12. Teenuseosutaja lepingust loobumine ei vabasta Tellijat tasumast osutatud teenuste eest ega tekkida võlgnevusi.
3.13. Kui Tellija ei täida võlakohustusi, on Teenuseosutajal õigus pöörduda kohtu ja kolmandate isikute poole võla nõudmiseks. Kõik Tellijale esitatud nõuetega seotud kulud tuleb viimane tasuda.
4. Teabe vahetamine
4.1. Pooled tunnistavad, et kõik lepinguga seotud jooksvad tööalased küsimused, sealhulgas kirjade, päringute, tulemuste, täpsustuste, aruannete ja muude teadete saatmine e-posti teel, on nõuetekohaselt kooskõlastatud.
4.2. Dokumentide ja teadete vahetamiseks e-posti ja sõnumirakenduste kaudu tuleb kasutada poolte lepingu alusel kokkulepitud aadresse.
4.3. Pooled on kohustatud teavitama teineteist oma andmete muudatustest kolme (3) tööpäeva jooksul alates muudatuse tegemisest. Vastasel juhul loetakse teated, mis on saadetud lepingu alusel määratud aadressile, nõuetekohaselt edastatuks.
5. Poolte õigused ja kohustused
5.1. Teenuseosutaja õigused:
- Saada tasu osutatud teenuste eest tähtaegselt ja lepingus sätestatud ulatuses;
- Saada Tellijalt juhiseid juhul, kui nende puudumisel ei ole võimalik lepingut täita;
- Keelduda tööde teostamisest, mille tingimusi ei ole lepingus või eraldi kirjalikus kokkuleppes sätestatud;
- Keelduda lepingu täitmisest, kui Tellija ei ole lepingus sätestatud tähtajaks esitanud teavet, mis on vajalik lepingu tingimuste täitmiseks;
- Nõuda viivise ja trahvide tasumist, mis on sätestatud lepingus.
5.2. Teenuseosutaja kohustused:
Osutada teenust oma pädevuse piires ja sõlmitud lepingu tingimustel;
Järgida tähtaegu, välja arvatud juhtudel, kui viivituse põhjustab Tellija;
Teavitada Tellijat viivitamatult lepingu täitmise käigus tekkinud probleemidest, mis võivad mõjutada lepingu tingimuste täitmist (tähtaeg, maht jms);
Hoida konfidentsiaalsust ning mitte avaldada lepingu tingimusi, kui seadus või leping ei näe ette teisiti.
5.3. Tellija õigused:
Nõuda Teenuseosutajalt lepingu ja sõlmitud täiendavate kokkulepete täitmist;
Anda oma poolt nõuandeid ja vajadusel juhiseid lepingu tingimuste täitmiseks;
Huvituda lepingu täitmise käigust;
Nõuda Teenuseosutajalt lepingutingimuste rikkumise korral puuduste kõrvaldamist.
5.4. Tellija kohustused:
Esitada viivitamatult pärast lepingu sõlmimist kogu vajalik teave ja materjalid lepingu tingimuste täitmiseks, sealhulgas: kõik veebilehe sisuks vajalikud tekstilised ja graafilised materjalid, mis ei vaja täiendavat töötlemist; tekstid MS Word formaadis; tabelid MS Excel formaadis; fotod JPEG formaadis. Vajalikud materjalid määrab Teenuseosutaja täiendavalt elektroonilise kirjavahetuse kaudu;
Aktsepteerida tööetappe lepingus sätestatud tähtajal ning teatada puudustest hiljemalt 3 tööpäeva jooksul pärast Teenuseosutaja poolt edastatud üleandmisakti saatmist;
Puuduste puudumisel saata allkirjastatud akt Teenuseosutajale hiljemalt 3 tööpäeva jooksul pärast akti edastamist;
Tasuda osutatud teenuste eest hiljemalt arvel sätestatud tähtajaks;
Anda Teenuseosutajale juhiseid, kui need on vajalikud lepingu tingimuste täitmiseks;
Täita lepingus ja tingimustes sätestatud konfidentsiaalsust;
Paigutada veebilehe lehekülgede allosas Teenuseosutaja nimi veebilehe loojana.
6. Osutatud teenuste üleandmise ja vastuvõtmise kord
6.1. Pärast vahe-etappide täitmist teavitab Teenuseosutaja Tellijat tööde lõpetamisest, saates tööde aktid (edaspidi akt) Tellija e-posti aadressile.
6.2. Kolme (3) tööpäeva jooksul alates akti kättesaamisest testib Tellija Teenuseosutaja poolt väljatöötatud materjale ja kinnitab vastavad vaheetapid aktide kooskõlastamise kaudu, saates need e-posti teel Teenuseosutajale, või esitab põhjendatud kirjalikud vastuväited.
6.3. Vastuväited väljatöötatud materjalidele peavad sisaldama viiteid käesoleva lepingu lisadele, tehnilisele ülesandele, disaini küsimustikele ja muudele Tellija esitatud dokumentidele.
6.4. Kolme (3) tööpäeva jooksul alates põhjendatud vastuväidete nimekirja kättesaamisest vaatab Teenuseosutaja need läbi ja teavitab Tellijat parandustööde tingimustest ja tähtaegadest või keeldub vastuväidete rahuldamisest. Parandustööde tähtaeg määratakse Teenuseosutaja poolt tööde keerukuse alusel ja on 3–7 tööpäeva.
6.5. Kui Tellija ei esita aktide kooskõlastamiseks või kirjalikku vastuväidete nimekirja käesoleva tingimuse punkti 6.2 kohaselt ettenähtud tähtaja jooksul, loetakse Teenuseosutaja esitatud vahe-etapid Tellija poolt heaks kiidetuks ja kooskõlastatuks edasiseks veebilehe loomise töödeks.
6.6. Tehtud tööde etappe on volitatud kinnitama ja kooskõlastama lepingu alusel määratud Tellija esindaja, kelle allkiri loetakse vahe-etapi lõpetamise kinnituseks. Pärast iga vahe-etapi kinnitamist saadetakse allkirjastatud akt Teenuseosutajale e-posti teel.
6.7. Kui Tellija esindaja vahetub, on Tellijal kohustus teavitada Teenuseosutajat muudatusest, esitades lihtkirjalikus vormis volituse uuele isikule kolme (3) tööpäeva jooksul alates muudatuse tegemisest. Kui teavitamise kohustust ei täideta ja/või volitust uuele volitatud isikule ei esitata, ei saa Tellija tugineda vastutava isiku vahetusele põhjenduseks keeldumisel kinnitada Teenuseosutaja osutatud teenuste etappe, väites, et akti kinnitas volitamata isik.
6.8. Kõigi vaheetappide kinnitamine, mis moodustavad põhietapi, loetakse põhietapi kinnitamiseks.
6.9. Pärast kõigi põhietappide täitmist saadab Teenuseosutaja Tellijale e-posti teel teenuste osutamise akti. Kui Tellija ei allkirjasta teenuste osutamise akti seitsme (7) tööpäeva jooksul alates akti kättesaamisest ja puudub põhjendatud keeld akti allkirjastamisest, loetakse teenused automaatselt nõuetekohaselt osutatuks, mis on võrdsustatud akti allkirjastamisega Tellija poolt.
7. Poolte vastutus
7.1. Pool vastutab teisele poolele otsese kahju eest, mis on tekkinud lepingu ja käesolevate tingimuste kohustuste täitmata jätmise tõttu. Kaotatud kasumit ei hüvitata.
7.2. Teenuseosutaja ei vastuta, kui lepingu täitmise tulemused sõltuvad kolmandast isikust.
7.3. Teenuseosutaja ei vastuta, kui kohustusi ei ole võimalik täita Tellija tegevuse või tegevusetuse tõttu.
7.4. Tellija vastutab täielikult Teenuseosutajale edastatud materjali eest, sealhulgas selle vastavuse eest kehtivatele seadustele. Kui Tellija esitatud materjal rikub kehtivat seadusandlust või kolmandate isikute õigusi, lasub kogu vastutus selle materjali eest Tellijal. Teenuseosutaja ei vastuta kolmandate isikute ees Tellija esitatud materjali ja kasutatud informatsiooni sisu ega nende kasutamisest tuleneva varalise, moraalse või muu kahju eest.
7.5. Iga pool vastutab oma kohustuste rikkumise eest käesolevate tingimuste alusel, sealhulgas ka nende kolmandate isikute tegevuse eest, keda ta on kaasanud lepingu tingimuste täitmiseks.
8. Force majeure (ületamatu jõud)
8.1. Pooled vabastatakse vastutusest oma kohustuste täitmata jätmise või nõuetekohaselt mittetäitmise eest, kui see on tingitud ületamatute jõudude asjaoludest (force majeure), st erakorralistest ja vältimatutest asjaoludest, mis tekkisid poolte tahteväliselt ja ette nägematult ning mida nad ei saanud vältida. Nendeks asjaoludeks loetakse: tulekahjud, üleujutused, maavärinad ja muud loodusõnnetused, tehnoloogilised katastroofid, epideemiad, sõjalised tegevused, samuti ettenägematud ja vältimatud erakorralised sündmused, kui need ei ole tingitud poole süütegudest ja on otseselt mõjutanud lepingu täitmist. Pool, keda ületamatu jõud mõjutab, on kohustatud viivitamatult teavitama sellest teist poolt ning vajadusel esitama tõendid nende asjaolude olemasolu kohta.
8.2. Teavitamata jätmine või hilinenud teavitamine (hiljem kui 10 (kümne) tööpäeva jooksul alates ületamatu jõu asjaolu tekkimisest) eemaldab poole õiguse edaspidi tugineda nimetatud asjaoludele vabastavana vastutusest lepingu kohustuste mittetäitmise või nõuetekohaselt mittetäitmise eest.
8.3. Kui ületamatu jõu asjaolud kestavad kauem kui 3 (kolm) kuud, peavad pooled kokku leppima edasistes tegevustes või võivad lepingu lõpetada. Ületamatu jõu mõju kestel üle 3 kuu võib kumbki pool lõpetada käesoleva lepingu ühepoolselt, ilma kohtumenetluseta, teavitades teist poolt kirjalikult. Leping loetakse lõpetatuks lepingu lõpetamise teate kättesaamise kuupäevast.
9. Pretensioonide esitamise tähtaeg
9.1. Pärast tööde vastuvõtmist on Tellijal õigus kahe (2) kuu jooksul esitada põhjendatud pretensioon osutatud teenuste kvaliteedi kohta.
9.2. Kui kahe kuu jooksul Teenuseosutajale pretensioon ei laekunud, loetakse teenus nõuetekohaselt osutatuks.
9.3. Kui esitatud pretensioonid on põhjendatud, on Teenuseosutaja kohustatud kõrvalekalded mõistliku aja jooksul oma kulul kõrvaldama.
10. Hooldusperiood (garantiiaeg)
10.1. Teenuseosutaja poolt pakutav hooldusperiood kestab ühe (1) aasta ja algab hetkest, mil allkirjastatakse lõplik teenuste vastuvõtuakt või kinnitatakse kõik tööde vaheetapid.
10.2. Hooldusperioodi hulka ei kuulu teenused veebilehe uuendamiseks, arendamiseks, disaini, struktuuri või programmide muutmiseks, samuti muud tegevused, mida ei ole ette nähtud lepingu tehnilises ülesandes.
10.3. Hooldusperiood ei hõlma loodud veebilehe kohandamist uutele riist- ja tarkvarasüsteemidele, standarditele ja Interneti protokollidele, mis on kasutusele võetud pärast veebilehe loomise algust.
10.4. Teenuseosutajal on õigus keelduda hooldusest, kui Tellija muudab veebilehe programmi koodi või muudab veebilehe kasutustingimusi.
10.5. Hooldusperiood ei hõlma rikete parandamist, mis on tekkinud mis tahes muu tarkvara ebaõige töö tõttu, mida Teenuseosutaja lepingu alusel ei arendanud, samuti veebilehe kasutajate ja administraatorite väärtegevuse tõttu.
10.6. Kui Tellija pöördub hooldusperioodi jooksul rikete parandamiseks hiljem kui kaks (2) kuud pärast tööde vastuvõttu, on Teenuseosutajal õigus nõuda ettemaksu veebilehe rikke määramiseks. Ettemaksu suuruse määrab Teenuseosutaja. Kui rike on põhjustatud Tellija või sellega seotud kolmandate isikute tegevusest, ei tagastata ettemaksu ja Teenuseosutajal on õigus nõuda lisatasu rikke kõrvaldamiseks. Kui rike on põhjustatud Teenuseosutaja tegevusest, tagastatakse ettemaks Tellijale ja rike kõrvaldatakse Teenuseosutaja kulul.
10.7. Kui leping Teenuseosutajaga sõlmitakse veebilehe hoolduseks kohe pärast selle paigaldamist, lahendatakse kõik pretensioonid sõlmitud lepingu raames ilma täiendava ettemaksuta.
11. Vaidluste lahendamise kord
11.1. Lepingu tingimuste täitmisega seotud vaidluste tekkimisel on kummalgi poolel õigus kaasata vaidluse lahendamisse kolmas eksperdihääl. Selle isiku arvamus ei ole kohustuslik, kuid kummalgi poolel on õigus oma äranägemisel arvestada kolmanda isiku arvamusega.
11.2. Vaidluste tekkimisel lepingu või selle täitmisega seoses võtavad pooled kõik meetmed nende lahendamiseks läbirääkimiste teel.
11.3. Läbirääkimiste teel vaidluste lahendamine on kohustuslik. Vastus pretensioonile peab laekuma viie (5) tööpäeva jooksul alates pretensiooni kättesaamisest.
11.4. Kui vaidlusi ei õnnestu läbirääkimiste teel lahendada, lahendatakse vaidlused Harju Maakohtus Tallinna linnas Eesti Vabariigi kehtiva seadusandluse kohaselt. Vaidluste lahendamisel kohaldatakse Eesti Vabariigi seadusandlust.
12. Konfidentsiaalsus
12.1. Lepingu täitmise käigus teada saadud teave, mis ei ole avalikult kättesaadav, on konfidentsiaalne ja seda ei tohi avalikustada kolmandatele isikutele, välja arvatud juhul, kui seda on otseselt ette nähtud seadusega ja/või saadud teise poole eelnev kirjalik nõusolek.
12.2. Lepingu, lisade ja täiendavate kokkulepete tingimused on konfidentsiaalsed ning neid ei tohi avalikustada kogu lepingu kehtivusaja jooksul ja kolm (3) aastat pärast lepingu lõppemist.
12.3. Pooled on kohustatud mitte avaldama kolmandatele isikutele teavet teise poole majandustegevuse kohta ja hoidma konfidentsiaalsust seoses igasuguse teabe ja dokumentidega, mis on saadud või saadakse käesoleva lepingu täitmise raames.
12.4. Pooled ei tohi edastada kolmandatele isikutele konfidentsiaalset teavet, sealhulgas suulisel kujul saadud teavet, ning kohustuvad käsitlema seda teavet sama hoolikuse ja ettevaatlikkusega nagu oma samalaadset teavet.
12.5. Käesoleva peatüki kohustuste rikkumise korral vastutab pool Eesti Vabariigi kehtiva seadusandluse kohaselt kogu teisele poolele tekkinud kahju hüvitamise eest.
13. Isikuandmete töötlemine
13.1. Teenuseosutaja töötleb Tellija osutatud teenuste raames edastatud isikuandmeid lepingu täitmiseks vastavalt konfidentsiaalsuspoliitikale ja kehtivale isikuandmete kaitse seadusandlusele, vajadusel lepingu täitmiseks ja/või nõusoleku alusel, vastavalt GDPR artikli 6 lõikele 1.
13.2. Teenuseosutaja rakendab GDPR artikli 32 kohaseid tehnilisi ja organisatsioonilisi meetmeid, tagamaks isikuandmete turvaline töötlemine.
13.3. Kõik Teenuseosutaja töötajad ja kaasatud spetsialistid on allkirjastanud konfidentsiaalsuslepingud ning kohustatud hoidma konfidentsiaalsust (sealhulgas isikuandmeid) ja töötlema neid vastavalt andmekaitse seadustele.
13.4. Teenuseosutaja säilitab isikuandmeid GDPR-is sätestatud säilitamise piirangute põhimõtte kohaselt. Volitatud andmetöötlejana peab ettevõte kustutama kõik saadud või kogutud isikuandmed kohe pärast teenuse osutamise lõppu, kuid mitte hiljem kui kolme (3) aasta jooksul, välja arvatud seaduses sätestatud erandid.
13.5. Teenuseosutaja teavitab viivitamatult Tellijat kõigist turvaintsidentidest või rikkumistest, mis on seotud isikuandmetega, sealhulgas andmete leketest.
14. Tingimuste muutmine
14.1. Käesolevaid tingimusi võib Teenuseosutaja muuta ühepoolselt ning need avaldatakse veebilehel www.parallel-ideas.ee.
14.2. Teenuseosutaja teavitab Tellijat tingimuste muutmisest, kui poolel on sõlmitud leping.
14.3. Kui Tellija ei nõustu tingimuste muutmisega, on tal õigus lepingust keelduda ja hüvitada Teenuseosutajale tegelikult tekkinud kulud lepingu täitmise eest.
Kehtivad alates: 11.08.2025.